Kékes Turista Egyesület - részletek a természetből
„Gyertek velünk, ...mert egyedül nem megy!”

Élménybeszámolók - lista

Télvégi Panoráma túra

2013. február 16.
2013. február 16-án, Szombat reggel összekészítettem a cuccaima, kiálltam az autóval és a kutyánkkal, Ördöggel elvágtattunk a gyülekező helyre. Üdvözöltem kedves ismerőseimet, majd autóval irány Háza.

Nagyon féltem az esetleges nagy sártól. Szerencsére, mikor az Adrenalin parkot elhagytuk már összefüggő hótakarót láttunk. Sajnos Házán még semmi se volt nyitva. Nem tudtam Ördögnek se lángos se kolbászt venni (neheztelt is érte) Jöttek sorba a többiek kínálgattak mindenféle jóval én meg pont most csinálom a májtisztítást!

Verebélyi Laci köszöntötte a szép számú jelenlévőt és ismertette a túra útvonalát, majd elindultunk a Veronika-rét felé. Az idő csodás, a hó remek a hangulat kiváló! A sí pályán még csak a rendezők voltak, szerencsére így különösebb akadály nélkül tudtunk átvonulni rajta. A sísánchoz érve szomorúan állapítottuk meg, ez már teljesen az enyészeté (Bardóczi Pista egy régebbi túrán mesélte, Õ még versenyzett ezen a sáncon annak idején és ez egy kuriózum volt) Szép csendesen emelkedett az utunk fölfelé. Időnként kidőlt fák tették akadály pályává utunkat.

Gabi halálánál az eleje bevárta a végét és tartottunk egy kis pihenőt.

Neki vágtunk a komolyabb emelkedőnek (ez 1hónappal ezelőtt is jól megizzasztott) ami azért próbára tette az álló képességünket. Egyszer azért mindennek vége szakad. Nem volt ez másként most sem, csak felértünk a Sötét-lápá nyergéhez, itt megint szusszantunk egyet. Már sütött a nap is, jólesett nézelődni . A múltkor Kékes felé kanyarodtunk, most meg Sas-kő felé indultunk( ezt most nem is bántam) csordogáltunk lefelé. Ismét bebizonyosodott, nem mindig jobb lefelé menni. Időnként voltak nagy csúszkálások. Sas-kő mellett elhaladván még jobban potyogtunk el a hóba. Disznó-kőnél nagyon szép kilátás tárult szemünk elé (természetesen a fotósok ki is használták ezt) Azután letértünk a sárga sávról és „a műúton” haladtunk tovább. Rózsaszállásnál megvártuk a többieket, mert az új térképeken nincs jelezve még a Pisztrángos felé vezető út. A keréknyomba haladva próbálgattuk, hol jobb menni, a nagy hóba vagy a keréknyomba. (egyik se volt túl jó) Elérkeztünk a Pisztrángos-tóhoz, ez azért most is szép volt.

Ideje volt egyet falatozni. Ördög végig kunyizta az egész társaságot. Mégis csak én vagyok a gazdája, gondoltam, nekem is adnom kellene neki valamit. A legjobb répámból törtem neki egy darabot. Megforgatta a szájába, majd ki is köpte. Szépen vagyok! Megmostam a hóba és megmutattam neki, meg lehet ezt rágni.

Ismét elindultunk, átgázoltunk a Kőris-mocsáron. (ez egy fokozottan védett természetvédelmi terület, egyedül álló a Mátrában) Erre már nem volt kitaposott ösvény, kellemetlenebb volt törni a havat. A Vörösmarty turistaháznál átkeltünk az úton és elindultunk háza felé. Alig mentünk vagy 200 métert, ki volt írva, a turistaút fakitermelés miatt február végéig le lesz zárva. De mikortól? Szombaton úgy sincs fakitermelés, gondoltuk és folytattuk utunkat. Hamarosan iszonyatos nagy keréknyomok meg egy csomó levágott gally került utunkba. Nagy nehezen át verekedtük magunkat a gallyakon, de az óriási mocsár az út fölé kényszerített bennünket. Szegény Ördög teljesen elmerült a mocsárba, míg felkapaszkodott hozzánk a hegyoldalba .Nem győztem csutakolni szegényt a hóba, még jó, hogy élvezte és magától is jókat hempergett. Laci telefonált a mögöttünk lévőknek, menjenek ki az ország útra. Mi kénytelenek voltunk itt folytatni utunkat. Egy idő után szerencsére elhagytuk a fakitermelőket és visszatérhettünk a turistaútra.

Zsuzsinak közbe kificamodott a lába, meg teljesen elázott a cipője. Szerencsére már nem sok volt hátra Házáig. Diák Tibi úgy döntött, levezetésképp lesétál Füredre. A parkolóba érve Gyula jött elénk. Õ nem a turistaház felé jött, hanem a sárgán. Vettem gyorsan Ördögnek 30 dkg kolbászt a Csülökbe. Először úgy nézett ki, nem ízlik neki de, a következő pillanatba el is tüntette a gyomrába. Lehet hogy 40 dkg-át kellett volna venni? Megérkeztek a többiek is elbúcsúztunk. Gyula beült előre, Zsuzsi meg Ördög mellé hátra és elindultunk. Gyöngyösön még bele futottunk egy igazoltatásba, de azért szerencsésen haza értünk.

Remek Túra volt. Köszönet érte!

Szőrös

2024. május

2024. június

BEJELENTKEZÉS

Ha a kekesturista.hu oldalon minden funkciót el szeretnél érni, be kell jelentkezni!

Felhasználónév:

Jelszó:

REGISZTRÁCIÓ

Ha még nem regisztrált látogatónk, akkor itt megteheti!

1plusz1 százalék
Várak a Mátrában
Rákóczi túramozgalom
Keresztek nyomában túramozgalom
Egererdő Zrt.
Expodom
Kékes Turista Egyesület - 3200 Gyöngyös, Vármegyeház tér 1. - info@kekesturista.hu