Kékes Turista Egyesület logó
„Gyertek velünk, ...mert egyedül nem megy!”

Élménybeszámolók - lista

Picurka családi séta

2012. október 07.
Őszi rövid sétánk számomra a csodálkozás jegyében telt.
Először is meglepődtem azon, hogy a túra reggelére nem lett vizes a környék, pedig minden híradás ezt harsogta. Sőt, igaz, hogy kissé felhős volt az égbolt, de látható volt, hogy a délelőttöt kihúzzuk csapadék nélkül. Ami- a mi túránk szempontjából- már elég is. A levegő pedig kifejezetten kellemes hőmérsékletű volt.
A következő meglepődés a kisvasút megállóban ért, mert nagyon sokan jöttek el az előzetes ijesztgetés ellenére is. Sok utazó volt, de láthatóan sokan hozzánk jöttek. Már nagyon közel volt az indulási idő, de mozdony még nem állt a vagon előtt. Vártuk, tekintgettünk, és egyszer csak sípolva-pöfékelve oda tolatott Gyöngyike. Nem tudtam, hogy Gyöngyikével utazunk, de a gyerekek kimondhatatlanul örültek, s milyen érdekes, a felnőttek is rögtön mosolyognak, másként magyaráznak, amint ezt a nosztalgikus járművet meglátják.
Gyakori rekedt sípolás közepette felpöfögtünk Mátrafüredre, ahol újabb túratársak csatlakoztak hozzánk.
Tehát szép idő, Gőzmozdonyos utazás, sok résztvevő…előző este pedig már keresztet is vetettem erre a túrára a híradót nézve.
Indulás előtt persze megvártuk, amíg a kismozdony megfordul, a szerelvényt csatlakoztatják, s rövid köszöntő után elindultunk utunkra.
Szép hosszú sorban haladt az 51 résztvevő, aki közül 27 volt gyermekkorú. Ezúttal is túlnyomó többségben voltak a vendégek, 44:7 volt az arány. A vendégek közül viszont örvendetesen sok volt most az egyesületi családtag, kis unoka, azt hiszem Pista örült volna, ha látja. Szerintem pont így képzelte a családi sétákat, amikor pár évvel ezelőtt kitalálta.
Miután kiértünk a településről, elég gyorsan felkapaszkodott kis csapatunk a Muzsla kilátóhoz. Kati nénivel az elől haladó gyerekek már az avar lebomlását tanulmányozták, mire a vége is felért. Bár étkezős pihenőt a Rákóczi forrásnál terveztünk, de már itt előkerültek a szendvicsek a hátizsákokból. Kis pihenő és nézelődés után csak elindultunk, átsétálva a Rákóczi-forráshoz, tényleg letelepedett mindenki. A gyerekek rögtön felfedezték a kis vizet, amit botokkal lehetett kotorni, volt, aki forrásvizet kóstolt, beszélgetett, elemózsiázott, őszi kincseket gyűjtögetett. Mi kiosztottunk a matricákat, füzeteket. Valahogy olyan jól esett a szép őszi időben ott üldögélni, s jó volt végignézni a természetet élvező gyerekeken is, de szorgalmaznom kellett a továbbindulást. Bár készültünk játékokkal, most nem került rá sor. Ezen a délelőttön inkább az erdő élvezetéé volt a főszerep a szép őszi időben.
A Máriácskánál éppen hogy csak megálltunk egy kicsit. Azért megnéztünk, hiszen több felnőtt nagyon régen járt ott, s érdemes is kicsit elidőzni, mert nagyon szépen felújították, a környezetét is rendbe tették ennek az erdei kegyhelynek.
A kedves túrázók jelenlétét jutalom süteménnyel köszöntem meg, s innentől már ki-ki saját tempójában jutott vissza Mátrafüredre. Én a legvégére maradtam, s találkoztam egy kisgyerekes házaspárral, akik a Mátrában pihenve a térképük alapján a Kalló-malmot keresték. Még mindig… milyen kár is, hogy nincs már ott.
Kicsit elbeszélgettük az időt, így a központba érve már csak pár túratársat találtam.
Velük kitartóan megvártuk a következő Gyöngyis járatot, azzal érkeztünk vissza a városba.

Tóthné Kelemen Mária

Fordul a mozdony

Összekapcsolás

Indul a csapat

Kilátónál

Kis vasutasok

BEJELENTKEZÉS

Ha a kekesturista.hu oldalon minden funkciót el szeretne érni, be kell jelentkezni!

Felhasználónév:

Jelszó:

REGISZTRÁCIÓ

Ha még nem regisztrált látogatónk, akkor itt megteheti!

LEGUTÓBBI HÍREINK

FONTOSABB ESEMÉNYEK

ESEMÉNYNAPTÁR

2017. november

2017. december

2018. január

1plusz1 százalék
Egererdő Zrt.
Kékes Turista Egyesület - 3200 Gyöngyös, Török Ignác u. 1. - info@kekesturista.hu